Regulamin Sklepu

 

 

Niniejszy regulamin opisuje zasady korzystania ze sklepu internetowego Paula od Angielskiego, dostępnego pod adresem https://paulaodangielskiego.pl/sklep, prowadzonego przez MR DUO SP. Z O.O. z siedzibą w Otwocku przy ul. Żeromskiego 73A, 05-400 Otwock, wpisana do rejestru KRS 0000852975, NIP: 5322089221, REGON 386661099.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt drogą elektroniczną: kontakt@paulaodangielskiego.pl.

Spis treści

§ 1. Definicje
§ 2. Postanowienia wstępne
§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną
§ 4. Składanie zamówienia
§ 5. Dostawa i płatność
§ 6. Produkty elektroniczne
§ 7. Reklamacje treści cyfrowych
§ 8. Prawa własności intelektualnej
§ 9. Odstąpienie od umowy Konsumenta
§ 10. Odpowiedzialność za wady
§ 11. Dane osobowe i pliki cookies
§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§ 13. Postanowienia końcowe

§ 1. Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  • Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna;
  • Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  • Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https://paulaodangielskiego.pl/regulamin/;
  • Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://paulaodangielskiego.pl/sklep;
  • Sprzedawca – MR DUO Sp. z o.o. z siedzibą w Otwocku, ul. Żeromskiego 73A, 05-400 Otwock, KRS 0000852975, NIP 5322089221, REGON 386661099;
  • Przedsiębiorca – osoba prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Formularza zamówienia i zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą;
  • Konto – konto Klienta w Sklepie, zawierające dane Klienta i historię jego zamówień;
  • Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie w celu utworzenia konta;
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty;
  • Produkt – plik komputerowy w formacie PDF lub innym formacie cyfrowym będący przedmiotem umowy;
  • Treść cyfrowa – dane w postaci cyfrowej (np. e-book, kurs online, audio/video, oprogramowanie);
  • Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych cyfrowych;
  • Nośnik trwały – nośnik umożliwiający przechowywanie informacji w sposób trwały;
  • Niezgodność z umową – brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową.

§ 2. Postanowienia wstępne

  1. Za pośrednictwem Sklepu Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość zawarcia umowy sprzedaży produktów elektronicznych dostępnych w Sklepie. Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
  2. Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
    • dostęp do Internetu;
    • powszechnie stosowany system operacyjny (Windows, MacOS, Linux, iOS, Android);
    • powszechnie stosowana przeglądarka (Chrome, Firefox, Opera, Edge lub podobna);
    • aktywny adres e-mail.
  3. Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem.
  4. Zakazane jest dostarczanie w Sklepie treści o charakterze bezprawnym.
  5. Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność za zakłócenia w działaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub brakiem kompatybilności urządzeń Klienta.
  6. Wszystkie ceny produktów w Sklepie są cenami brutto.

§ 3. Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Podstawową usługą elektroniczną jest umożliwienie złożenia zamówienia w Sklepie bez konieczności posiadania konta.
  2. Po założeniu konta Sprzedawca świadczy usługę utrzymania Konta Klienta, zawierającego dane i historię zamówień.
  3. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie Formularza rejestracji; konto można usunąć na żądanie Klienta.
  4. Sprzedawca świadczy też usługę newslettera – wysyłkę wiadomości e-mail o nowościach i promocjach; rezygnacja z newslettera jest możliwa w każdej chwili.
  5. Usługi elektroniczne są bezpłatne; odpłatne są umowy sprzedaży i dostarczenia treści cyfrowych.
  6. Sprzedawca stosuje środki techniczne i organizacyjne dla zapewnienia bezpieczeństwa danych.
  7. Kupujący powinien zgłaszać wszelkie nieprawidłowości w działaniu Sklepu.
  8. Reklamacje dotyczące działania Sklepu można zgłaszać na kontakt@paulaodangielskiego.pl; Sprzedawca odpowiada w ciągu 14 dni roboczych.

§ 4. Składanie zamówienia

  1. Kupujący może składać zamówienia jako zarejestrowany Klient lub gość.
  2. Złożenie zamówienia odbywa się przez Formularz zamówienia po dodaniu produktów do Koszyka; konieczna jest akceptacja Regulaminu.
  3. Szczególne warunki zakupu treści cyfrowych:
    1. Kupujący e-booki i kursy online:

      • wyraźnie żąda rozpoczęcia świadczenia przed upływem terminu na odstąpienie;
      • przyjmuje, że wraz z rozpoczęciem świadczenia traci prawo do odstąpienia;
      • momentem rozpoczęcia jest udostępnienie linku, hasła lub pliku e-mail.
    2. Podczas zakupu Kupujący zaznacza checkbox potwierdzający utratę prawa odstąpienia po rozpoczęciu świadczenia.
    3. Brak zaznaczenia checkbox uniemożliwia zakup treści cyfrowej.
    4. Potwierdzenie zgody jest zachowane w systemie i dołączone do potwierdzenia umowy.
  4. Po kliknięciu finalizacji Kupujący jest przekierowany do bramki płatności; po płatności umowa jest zawarta.
  5. Potwierdzenie umowy zawiera: warunki umowy, zakres treści cyfrowych, przypomnienie o utracie prawa odstąpienia, link do pobrania, instrukcję korzystania.
  6. W zależności od przedmiotu zamówienia zostaje zawarta umowa sprzedaży lub o dostarczenie treści cyfrowej.
  7. Kupujący odpowiada za prawdziwość danych w Formularzu; Sprzedawca może wstrzymać realizację w razie wątpliwości co do ich poprawności.
  8. Sprzedawca nie musi weryfikować danych, ale może to uczynić; w razie braku możliwości kontaktu Kupujący uzyskuje wyjaśnienia po nawiązaniu kontaktu.

§ 5. Dostawa i płatność

  1. Dostępne metody płatności opisane są w Sklepie i prezentowane przy składaniu zamówienia.
  2. Płatności elektroniczne obsługiwane są przez Autopay S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, KRS 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561, kapitał zakładowy 2 205 500 zł (wpłacony w całości).
  3. Sklep akceptuje płatności kartami: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
  4. Czas realizacji zamówienia przy płatności kartą liczony od pozytywnej autoryzacji.
  5. Wszystkie płatności realizowane są zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa; dane kart nie są przechowywane przez Sprzedawcę.

§ 6. Produkty elektroniczne

  1. Realizacja zamówienia obejmującego produkt elektroniczny taki jak e-book, webinar, itp. następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
  2. Z chwilą wysyłki wiadomości, o której mowa w ust. 1 powyżej, treści cyfrowe objęte przedmiotem zamówienia uważa się za dostarczone w całości Kupującemu.
  3. Charakterystyka produktów elektronicznych:
    1. Oferowane w Sklepie e-booki i materiały do nauki języka angielskiego są opisane pod względem następujących parametrów:
      • Poziom zaawansowania językowego (według skali CEFR: A1, A2, B1, B2, C1, C2);
      • Zakres tematyczny i merytoryczny materiału;
      • Liczba stron, rozdziałów lub modułów;
      • Format pliku (PDF, EPUB, MOBI lub inny);
      • Rozmiar pliku;
      • Informacja o tym, czy produkt zawiera ćwiczenia, teksty, nagrania audio, klucz odpowiedzi i inne elementy składowe;
      • Informacja o ewentualnych aktualizacjach produktu.
    2. Szczegółowy opis każdego produktu znajduje się na jego karcie produktowej w Sklepie i stanowi integralną część umowy sprzedaży.
    3. Ewentualne różnice pomiędzy wizualizacją produktu w Sklepie a rzeczywistym wyglądem produktu mogą wynikać z ustawień monitora Kupującego lub indywidualnych ustawień urządzenia, na którym przeglądana jest strona Sklepu. Tego typu różnice nie mogą stanowić podstawy reklamacji.
  4. Wymagania techniczne i zalecane oprogramowanie:
    1. Do korzystania z e-booków i materiałów elektronicznych oferowanych w Sklepie konieczne jest posiadanie urządzenia pozwalającego na przeglądanie plików w określonych formatach oraz odpowiedniego oprogramowania:
      • Dla plików PDF – dowolne urządzenie z zainstalowanym programem Adobe Acrobat Reader (w wersji 9.0 lub nowszej) lub innym programem obsługującym format PDF;
      • Dla plików EPUB – czytnik e-booków z obsługą formatu EPUB lub komputer z zainstalowanym oprogramowaniem obsługującym ten format (np. Calibre, Adobe Digital Editions);
      • Dla plików MOBI – czytnik Kindle lub inne urządzenie/oprogramowanie obsługujące format MOBI;
      • Dla materiałów zawierających audio – urządzenie obsługujące format MP3 lub inny wskazany w opisie produktu format audio;
      • Dla interaktywnych ćwiczeń – urządzenie z dostępem do Internetu i zainstalowaną przeglądarką internetową w aktualnej wersji (Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge, Safari lub Opera).
    2. Zalecana minimalna konfiguracja sprzętowa:
      • Procesor: 1 GHz lub szybszy;
      • Pamięć RAM: 2 GB lub więcej;
      • Miejsce na dysku: zależne od produktu, zwykle minimum 50 MB wolnego miejsca;
      • Rozdzielczość ekranu: minimum 1024 × 768 pikseli;
      • Dostęp do Internetu o przepustowości minimum 1 Mb/s (w przypadku konieczności pobrania plików).
    3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne lub ograniczenia oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta Kupujący, a które uniemożliwiają Kupującemu korzystanie z zakupionego produktu elektronicznego, jeśli problemy te nie leżą po stronie Sprzedawcy lub jeśli Kupujący był świadomy tych ograniczeń przed dokonaniem zakupu.
  5. Korzystanie z zakupionych treści cyfrowych:
    1. Kupujący ma prawo do korzystania z zakupionego produktu elektronicznego wyłącznie na własny użytek, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu.
    2. Kupujący nie ma prawa do:
      • Rozpowszechniania zakupionego produktu elektronicznego lub jego fragmentów w jakikolwiek sposób;
      • Kopiowania i rozpowszechniania fragmentów produktu elektronicznego;
      • Udostępniania produktu elektronicznego odpłatnie lub nieodpłatnie osobom trzecim;
      • Publikowania produktu elektronicznego lub jego fragmentów;
      • Wykorzystywania produktu elektronicznego lub jego fragmentów w celach komercyjnych.
    3. W przypadku naruszenia przez Kupującego ograniczeń, o których mowa w pkt 2), Sprzedawca może dochodzić roszczeń z tytułu naruszenia praw autorskich.
  6. Sprzedawca gwarantuje, że dołoży wszelkich starań, aby treści merytoryczne zawarte w e-bookach do nauki języka angielskiego były zgodne z aktualnym stanem wiedzy i zawierały rzetelne informacje. Jednakże nauka języka obcego wymaga systematycznej pracy własnej, a Sprzedawca nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych rezultatów w nauce języka angielskiego.

§ 7. Reklamacje treści cyfrowych

  1. Zgodność treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową

    1. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa jest zgodna z umową, jeżeli w szczególności:

      • Odpowiada opisowi oraz posiada cechy określone w umowie;
      • Nadaje się do celów, do których jest zwykle wykorzystywana treść cyfrowa lub usługa cyfrowa tego rodzaju;
      • Jest dostarczana wraz z akcesoriami, instrukcjami i asystą, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
      • Jest zgodna z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przed zawarciem umowy;
      • Jest aktualizowana zgodnie z umową.
    2. Za niezgodność z umową uznaje się w szczególności:

      • Brak funkcjonalności, kompatybilności lub interoperacyjności określonych w umowie;
      • Brak dostępności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w okresie określonym w umowie;
      • Występowanie błędów lub usterek uniemożliwiających korzystanie z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnie z jej przeznaczeniem;
      • Dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niekompletnej lub w wersji innej niż określona w umowie;
      • Problemy z dostępem do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej leżące po stronie Sprzedawcy.
  2. Prawa i obowiązki stron

    1. Kupujący ma prawo do:

      • Otrzymania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnej z umową;
      • Złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia niezgodności z umową;
      • Wyboru formy rozpatrzenia reklamacji (doprowadzenie do zgodności, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy) zgodnie z obowiązującymi przepisami;
      • Uzyskania odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej złożenia.
    2. Kupujący jest zobowiązany do:

      • Współpracy ze Sprzedawcą w zakresie niezbędnym do weryfikacji i usunięcia niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową;
      • Korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnie z jej przeznaczeniem i warunkami określonymi w umowie.
    3. Sprzedawca jest zobowiązany do:

      • Dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnej z umową;
      • Rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej złożenia;
      • Doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, chyba że jest to niemożliwe lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami;
      • Uwzględnienia uzasadnionych żądań Kupującego dotyczących obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
    4. Sprzedawca ma prawo do:

      • Uzyskania od Kupującego informacji niezbędnych do weryfikacji i usunięcia niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową;
      • Odmowy doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów.
  3. Składanie reklamacji

    1. Konsument może złożyć reklamację z tytułu niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową bez ograniczeń czasowych, jeżeli niezgodność wystąpiła w czasie określonym w umowie, a w przypadku braku takiego określenia – w czasie, w którym zgodnie z umową treść cyfrowa lub usługa cyfrowa miała być dostarczana.
    2. Reklamację można złożyć:

      • Drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@paulaodangielskiego.pl;
      • Pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Żeromskiego 73A, 05-400 Otwock;
      • Poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej.
    3. Reklamacja powinna zawierać:

      • Dane identyfikacyjne Kupującego (imię, nazwisko, adres e-mail);
      • Informacje dotyczące zakupionej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej (nazwa, data zakupu, numer zamówienia);
      • Opis niezgodności z umową;
      • Żądanie Kupującego (doprowadzenie do zgodności, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy);
      • Preferowany sposób kontaktu w celu rozpatrzenia reklamacji.
  4. Rozpatrywanie reklamacji

    1. Po otrzymaniu reklamacji Sprzedawca niezwłocznie przystępuje do weryfikacji zasadności zgłoszonych zastrzeżeń, w szczególności poprzez:

      • Analizę informacji przekazanych przez Kupującego;
      • Weryfikację zgłoszonej niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową;
      • Sprawdzenie okoliczności istotnych dla oceny odpowiedzialności Sprzedawcy.
    2. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie rozpatrzył reklamacji w tym terminie, uważa się, że uznał reklamację.
    3. W zależności od charakteru niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz żądania Kupującego, Sprzedawca może:

      • Doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od momentu poinformowania go przez Konsumenta o niezgodności, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
      • Obniżyć cenę proporcjonalnie do zakresu niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową;
      • Zwrócić zapłaconą cenę w przypadku odstąpienia od umowy.
    4. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli:

      • Jest to niemożliwe albo
      • Wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy

      Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie niezgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.

  5. Odstąpienie od umowy z powodu niezgodności z umową

    1. Konsument może odstąpić od umowy, jeżeli:

      • Doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
      • Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie od momentu poinformowania go przez Konsumenta o niezgodności;
      • Niezgodność treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania doprowadzenia do zgodności;
      • Sprzedawca oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
    2. W przypadku odstąpienia od umowy:

      • Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy;
      • Sprzedawca powstrzymuje się od wykorzystywania treści innych niż dane osobowe, dostarczonych lub wytworzonych przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej;
      • Konsument powstrzymuje się od korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
  6. Obniżenie ceny

    1. Konsument może żądać obniżenia ceny, jeżeli:

      • Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa jest niezgodna z umową;
      • Doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
      • Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie.
    2. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnej z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnej z umową.
    3. W przypadku uwzględnienia żądania obniżenia ceny:

      • Sprzedawca zwraca Konsumentowi odpowiednią część zapłaconej ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny;
      • Zwrot następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Aktualizacje treści cyfrowej lub usługi cyfrowej

    1. Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas:

      • Dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przez czas oznaczony albo
      • Zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób jednorazowy lub przez czas nieoznaczony.
    2. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:

      • Poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
      • Niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji przez Konsumenta nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcy.

§ 8. Prawa własności intelektualnej

  1. Wszelkie treści, zawarte w Sklepie, w szczególności produkty elektroniczne, objęte są ochroną prawa autorskiego, a prawa autorskie przysługują Sprzedawcy.
  2. Bezprawne rozpowszechnianie treści lub materiałów, o których mowa w ust. 1 powyżej, może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.

§ 9. Odstąpienie od umowy Konsumenta

  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy (w przypadku umowy sprzedaży) albo w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych).
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  3. Chwilą rozpoczęcia świadczenia jest doręczenie Kupującemu wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do treści cyfrowych.
  4. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  7. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej, której Konsument użył do dokonania płatności. Zwrot nastąpi w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
  9. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

§ 10. Odpowiedzialność za wady

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt oraz treść cyfrową wolną od wad. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt, treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
  2. Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu lub treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
  3. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.

§ § 11. Dane osobowe i pliki cookies

  1. Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych zawarte zostały w Polityce prywatności.
  2. Informacje dotyczące plików cookies wykorzystywanych w Sklepie zawarte zostały w Polityce cookies.

§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:

    • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy;
    • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą;
    • skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  3. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie polubowne.uokik.gov.pl.
  4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 13. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość oraz jurysdykcja sądu rozpatrywane są na zasadach ogólnych.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 30 marca 2025 r.